Conceptuele fotokunst

Richard Westerhuis is een conceptueel fotokunstenaar met een fascinatie voor het menselijke gedrag en het menselijk lichaam. Hij ging een samenwerking aan met Artifex om zijn naamsbekendheid als kunstenaar te vergroten. Artifex bedacht een op maat gemaakte marketing, communicatie en PR-strategie en voerde deze uit.

Volledige marketingstrategie

Artifex werd door kunstenaar Richard Westerhuis benaderd om een complete marketing, communicatie en PR-strategie uit te denken voor zijn fotokunst. Het hoofddoel hierbij was zijn werk meer bekendheid te geven in zowel de kunstwereld als bij het algemene publiek. De uitvoer van deze strategie kwam ook geheel bij Artifex te liggen.

Uitvoer van A tot Z

We ontwikkelden een volledige marketing, communicatie & PR-strategie, waar alle aspecten van (live) communicatie in naar voren kwamen. Na de uitwerking van de strategie, voerde Artifex deze ook uit. Zo ontwikkelden we een huisstijl, bouwden we een website, tuigden we social media kanalen op die we vulden met content, werken we samen met Instagram-influencers, stuurden we werk in voor relevante opens calls en benaderden we pers en stakeholders in de kunstwereld. Ook organiseerden we coronaproof activaties, zoals een online tentoonstelling.

Media-aandacht en relatie-opbouw

Artifex zorgde voor een goede op maat gemaakte marketing- en communicatiestrategie, die we met succes uitvoerden. Met o.a. de online tentoonstelling wisten we veel media-aandacht voor het werk van Richard Westerhuis te genereren. Zo was een greep uit zijn werk te zien op alle schermen in de NS-treinen en besteedden persrelaties als My Daily Shot of Culture, fotoexpositie.nl en digifotopro aandacht aan de fotokunst.

ToegepasteExpertise

Dit is het belangrijkste onderdeel dat wij van A tot Z hebben uitgevoerd.

    Samenwerken?
    Bel ons!